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letzter Beitrag 01.01.00 um 00:00 von  Anonymous
Frage zu Bord WLAN
 3 Antworten
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Autor Nachrichten
A.Lork
Segler
Segler
Posts:10


--
09.05.21 um 13:49

    Auf unserem Schiff hat der Voreigner einen PDQ Connect Allpro WiFi Amplifier installiert. 

    Zunächst war die Funktion in Ordnung. Nachdem ich versucht hatte per WPS Taste ein anderes

    Gerät einzubinden stellte der Router keine Internet Verbindung mehr her. Aus / An schalten, umschalten auf

    andere WLAN Signale, Kontrolle der Paßwörter, nichts hilft. Der Router verbindet sich mit landseitigen Netzuwerken,

    stellt aber keine Internet Verbindung her.

    Hat jemand eine Idee, welche Einstellung zu prüfen ist ? Ich bin auf dem Gebiet nur schlichter Anwender.

    Danke für eure Hilfe

    Axel

    Stefan Schafhaus
    Segler
    Segler
    Posts:21


    --
    26.07.24 um 22:09
    Hat das Forum keinen Moderator, der diesen Müll löscht?
    Fair Winds Stefan
    DNNWerk Support
    Skipper
    Skipper
    Posts:90


    --
    27.07.24 um 12:35
    Hallo Stefan,
    Danke für den Hinweis, die Beiträge wurden bei der Moderation übersehen.
    Ich habe sie und die Benutzerkonten jetzt gelöscht.
    skycrown
    Leichtmatrose
    Leichtmatrose
    Posts:1


    --
    02.08.24 um 10:43

    Hi Axel,

    It sounds like the issue with your PDQ Connect Allpro WiFi Amplifier might be related to the WPS setup or network configuration changes. Here are a few steps you can try to resolve the issue:

    Reset the Amplifier: Often, performing a factory reset on the WiFi amplifier can resolve connection issues. Look for a reset button on the amplifier, hold it down for about 10-15 seconds, and then release. This will restore the device to its default settings.

    Reconfigure the Network Settings: After resetting, you'll need to reconfigure the amplifier. Connect to the amplifier's default network and access its settings through a web browser. You may need the amplifier's IP address or setup URL, which is usually provided in the user manual.

    Check Router Settings: Ensure that the router’s settings haven’t been inadvertently changed. Verify that the router’s WiFi network is functioning correctly and that it’s connected to the internet. Check if the router has any settings related to WPS or WiFi amplification that might need adjustment.

    Update Firmware: Check if there are any firmware updates available for both the router and the amplifier. Sometimes, updating the firmware can resolve compatibility or connectivity issues.

    Check Network Configuration: Make sure that the amplifier is properly configured to connect to your router. This might include ensuring that the amplifier is set to the correct WiFi band (2.4 GHz or 5 GHz) and that it’s connecting to the correct SSID.

    Consult the Manual: Refer to the user manual of the PDQ Connect Allpro WiFi Amplifier for any specific troubleshooting steps or settings that might be relevant.

    Contact Support: If none of the above steps resolve the issue, consider reaching out to the amplifier’s customer support for further assistance.

    I hope this helps you get your internet connection back up and running!

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